رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

براوية وناكرة للجميل.. والد ياسمين يهاجمها بعد تصريحاتها بشأن الطبقة المتوسطة

ياسمين صبري ووالدها
ياسمين صبري ووالدها

هاجم الدكتور أشرف صبري، والد الفنانة ياسمين صبري تصريحاتها بشأن أنها عاشت في طبقة متوسطة، مع الإعلامي عمرو أديب عبر برنامجه بيج تايم بودكاست.

وكانت قد أكدت الفنانة ياسمين صبري بأنها تنتمي لعائلة متوسطة وكانت تتردد على المدارس الحكومية قبل ان تنتقل لمستويات تعليمية ارقي بفضل والدتها التي غادرت للخارج وانفقت على تعليمها.

ياسمين صبري ووالدها 

وكتب الدكتور أشرف صبري في منشور له عبر صفحته الشخصية على فيسبوك:" بعد الواحد ما كبر ويشوف ولاده يحمد ربنا اتربوا كويس رغم اننا طبقة متوسطة عاشوا في بيت ابوهم وبناتي كانوا في مدرسة EGC بتاعة الطبقة المتوسطة، كنت مهتم تكون مربيتهم فلبينية عشان يتكلموا اللغة الانجليزية كويس بتاعة الطبقة المتوسطة اشتغلت طبيب واتعلمت بره عشان انجح اولادي في الطبقة دي وابني كان في مدرسة فيكتوريا.

والد ياسمين صبري يفجر مفاجأة صادمة حول حياة ابنته وزواجها الأول.. «صور»
 

وتابع : "دلوقتي ابني في امريكا بيشتغل بعد ما جوزته الحمدلله، ونرمينة بنتي جوزها دكتور زيي بس اطفال من الطبقة المتوسطة والتانية فنانة قاصدًا "ياسمين صبري"، وعندي بنت فرنساوية كنت بافسحهم دايما في اليخت بتاعي الصغير بتاع الطبقة المتوسطة! ولما باتفرج على حفيدتي اما بفرح ومنتظر عم بلال يجيب ولي العهد يارب.

تصريحات والد ياسمين صبري 


وأضاف: "كلهم بيحبوا ابوهم والكسندرا حتتجنن وتيجي مصر لإنه ا مع امها في فرنسا عشان تقعد مع ابوها وهي الوحيدة البعيدة لكنها لها أم محترمة تعرف تخلي ابوها رمز حتى لو بعيد ومنتظر وصولها بفارغ الصبر.


واختتم: "احيانا يطلع عيل من عيالك براوي وناكر للجميل ويتكلم كإنه بيمثل فيلم كله اختراعات لكن دي سنة الحياة، المهم انهم كويسين وبخير، واحب أوضح اننا كنا سعداء في الطبقة المتوسطة لحد دلوقتي الحمدلله".

تم نسخ الرابط