رئيس التحرير
محمود سعد الدين
NationalPostAuthority
الرئيسية حالا القائمة البحث
banquemisr

أمير كرارة بعد بوست مها أحمد: كانت مبسوطه من "كتع كسح كسل".. وعمري ماشوفتها

كرارة والسقا وسامى
كرارة والسقا وسامى

يبدو أن الأمور تتصاعد بشكل كبير بين النجم أمير كرارة والفنانة مها أحمد، بعد “البوست”، الذى كتبته مها عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعى فيس بوك، يتعلق بنجمين، لجأت إليهما لتعود للعمل، إلا أن أحدا منهما لم يساعدها، الأمر الذى فسره البعض بأنها تشمت فيهما.

القصة بدأ حينما كتبت مها أحمد عبر حسابها “عوضي على الله دي الجملة اللي دايما بقولها لما اتصدم في أشخاص. الحكاية يا سادة نجمين عملوا مسلسل واتنجمت عليهم بنوتة لسه ألف باء تمثيل، واديتهم على..، إلى أن أصبحت بطلة المسلسل وبطلة الدعاية للمسلسل، وهما راضيين رغم إن طول عمرهم مبيعملوش كده مع أي زميلة لهم أقربها أنا".

وأضافت "النجم الأولانى بيني وبينه عيش وملح وزمالة، رُشحت فمسلسل بطولته وكان بيقنعنىبدور ولما وافقت بعتولىدور تانى معرفوش، دور متعملوش واحدة مبتدئة، المفروض انه عارف قيمتىالفنية، وعارف اني إضافة له، اتهرب مني وموقفش جنبي وباعنى، رغم أن الكل عارف اني زي اخته".

وتابعت مها "أما التاني كان في بداياته يتمنى يسلم عليا ويقولي يا أستاذة، نزلت من نفسي وقلتله مش هنشتغل مع بعض، ما هي الحوجة مرة رد وقالي الدور ينادي صاحبه.. طبعا محكلكوش قد ايه ندمت نفسي وعشت أسود أيام حياتي عياط واكتئاب.. وقلت (عوضي عليك يا رب).. تمر الايام والاتنين يعلو ويتجمعوا مع بعض في مسلسل واحد (على عينهم طبعا)، ويمثلوا وحش قوي تمثيل الكفار، وطلعوا كمان مبيقروش اللى بيمثلوه، ويتحول المسلسل والدعاية الدراما كاملة لصالحها، وهما (مخدماتية للأستاذة)".

واختتمت "يمهل ولا يهمل ابدأوا من جديد يا أوفر تمثيل، ياللي مبتقروش يا كومبارس جنب النجمة، نصيحة بلاش تتشطروا على اللي كان بينكم وبينهم عيش وملح، بلاش تتشطروا على أساتذتكوا. (عوضنا على الله). يا رب متحوجنا لحد حتى ولو كان أقرب الناس لينا".

ربط البعض بين هذه التصريحات، وبين بيان الشركة المتحدة، والتى أعلنت فيه الشركة، وقف التعامل مع محمد سامى، ولم يذكر البيان أى أسباب، ولكن ما هى إلا ساعات قليلة حتى جاء الرد قاسيا من أمير كرارة، والذى قام بإعادة نشر “بوست” للزميل خالد فرج الصفحى بقسم الفن فى الزميلة جريدة الوطن، حكى فيه عن علاقته بأمير كرارة ومساعدته للفنانين الكبار وحتى زملاءه آخرهم هيثم أحمد زكى فى كلبش 2، حيث أعاد كرارة نشر هذا البوست، وخلال التعليقات قال “يا خالد انا عمري ما شوفتها اصلا ولله انا مجدي وخالد وصلاح كامل ناس مخترمه دخلت بيتهم”، وتابع فى تعليق آخر، “وجمله الدور بينادي صاحبه دي اكيد معرفش بتتقال ازاي والله”، وتعليق ثالث، “سبحان الله مع انها كانت مبسوطه ومن له كتع كسح كسل ومتكلمتش غير بعد قرار محمد سامي لما نزل”

ذات علاقة

تم نسخ الرابط